„Sve je umetnost. Način na koji voliš. Kako se grliš. Kako hodaš. Kako se smeješ. Kako opažaš. Kako pričaš. Kako sanjaš. Ono u šta veruješ. Kako pišeš. Šta biraš. Sve“
Bio je mi dovoljan samo jedan pogled na post IRENEEE AMFORE da znam, osetim, kako je to kosmička umetnost iza koje stoji mnogo više od upotrebnog predmeta. Pogledala sam instagram profil, pročitala duboke, minimalističke opise ispod radova i u dahu rekla sebi kako je ovo priča za #VremeZa.
U životu nema slučajnosti i svi smo povezani kosmičkim nitima. Irena Spasojević se jednako brzo složila, da bismo odmah sutradan otkrile kako nas povezuje još nešto što nismo ni same znale onog momenta kada smo se prepoznale – moja knjiga koja putuje i živi svoj život i koja je pronašla svoje utočište kod njene sestre. Ovaj čudesni uvod je najava onoga što je Irena, majka, ćerka, sestra, prijatelj – umetnica – rešila da iznedri iz svoje duše i ponudi svetu.
Mi smo u energetskoj interakciji sa prostorom
„Živim od interakcije sa ljudima i sa prirodom“, priča o sebi Irena. „Volim poglede, osmeh, zagrljaj, rast, ples, umetnost. Volim ljubav. Diplomirani sam psiholog, REBT psihoterapeut. Imam svoje Psihološko savetovalište „Anima mea“ i HR sam u softverskoj kompaniji Planet Soft na relaciji Banja Luka-Beograd. Strast mi je vajarstvo. Kad mi ruke utonu u glinu, tad nestaje osećaj za vreme, a postoji samo SAD. Akademski vajar, Bojan Mikulić mi je otvorio vrata svog atelja gdje su nastale divne ideje.“
Irena kreira stolove i amfora koje su svevremenske, tople, prirodne i ispunjavaju prostor smirenošću i enregijom istovremenog uzemljenja i lagane venerijanske lepote. „Obožavam prijatne i lepe ambijente koji vibriraju kreativnošću, obiljem i toplinom. Vizualizirajući sopstveni ambijent nastala je potreba za stvaranjem i realizacijom.“
Hrastovi, ručno izrađeni IReneee stolovi, prostor čine bogatijim, autentičnim, hrabrim, toplim i ušuškanim
IReneee Amfore manifestuju obilje i plodnost. Skulpture kojim odiše zahvalnost i transgeneracijski spirit. IReneee stolovi simbolizuju okupljanje, zbližavanje i razmenu.
„Proces stvaranja IReneee stolova, od razvijanja ideje, do traženja radionice koja može da je realizuje – u kojoj se neguje i prati sazrevanje hrasta, ručnom obradom dovodi do materijalizacije moje zamisli.„
Zašto stolovi?
„Za stolom se okuplja, obeduje, razgovara, razmenjuju se emocije, pogledi, ideje… Stvara se pripadnost“, kaže Irena. Hrastovi, ručno izrađeni IReneee stolovi, prostor čine bogatijim, autentičnim, hrabrim, toplim i ušuškanim, a elegantnim, sofisticiranim i raskošnim. Nastali su kao rezultat eklektičkog pristupa životu koji sažima lepotu življenja, estetiku prostora, snagu okupljanja, inspiracije, produktivnosti, realizacije, komunikacije, a nadahnuti prirodom i harmonijom životnog prostora.
Imaju ekološku čistoću, moćnu snagu i izdržljivost. Prijatni su na dodir. IReneee stolovi su izrađeni od šumskog hrasta visoke kvalitete. Kompaktna kompozicija struktura i godova, nastala procesom vremena u kojoj se prati disanje i ponašanje drveta, u idelanom momentu za postizanje postojanosti i vrednosti ulazi u proces ručne obrade. Boje koje daju završni takt su ekološke i ne narušavaju prirodni balans.
„Kod IReneee stolova sve ima svoju simboliku. Materijal. Oblik. Boja. Energija koju nosi. Broj stolova. Stolovi se izvode u limitiranoj proizvodnji do 100 komada, svaki proizvod je sertifikovan.“
Zašto hrast?
Hrast je snaga, sigurnost, stabilnost, otpornost, čvrstina. Moć. Istina, čovečnost, plodnost, vitalnost. Etalon tvrdoće, jačine, grandioznosti, celovitosti i dugovečnosti. Emituje harmoniju, usklađenost, prosperitet… Hrast regeneriše, stimuliše pozitivnu energiju, elan i produktivnost, apsorbuje umor i apatiju. Hrast izaziva poštovanje veličanstvenošću svog izgleda. Kroz mitologiju je prisutan kao sveto drvo i vezivan je sa nebeskim božanstvima i božanstvima plodnosti.
Karl Jung je u krugu video takozvani geometrijski arhetip duše
Simbolika
Izbor Irenee oblika su krug, izvedenice kruga i pravougaonik koji omogućavaju slobodan protok životne energije kroz životni prostor. „Karl Jung je u krugu video takozvani geometrijski arhetip duše, koja u kombinaciji sa četvorouglom, arhetipom tela, objašnjava neraskidivu vezu između spiritualnog i materijalnog, između duše i tela.“
Boje su birane u skladu sa senzibilitetom zemlje, sreću se u prirodi, podržavaju protok i stimulaciju proaktivne i zdrave energije, pružaju relaksirajuću notu udruženu sa vizuelnim, autentičnim utiskom.
Sedam je broj celovitosti i savršenstva. Fizičkog i duhovnog. Intuicija, mudrost, pronicljiv um, duhovnost, unutrašnja snaga, analitičnost, intelekt, stabilnost, usmerenost ka svrsi. Dovršavanje. Sloboda. Individualizam. Sreća.
Irena je boginja mira. Irena je satkana srećom, blagostanjem, dobrotom, obiljem, lojalnošću. Nežna je i topla, ali i borbena, neustrašiva i istrajna. Okružena lepotom, izvana i iznutra. Poslednja tri slova eee su izvedenica znaka beskonačno (infinitas, lat.). Beskonačnost izlazi izvan ograničenja, aktuelnih i potencijalnih. Beskonačnost je paradigma. Apstrakcija, a konkretnost. Naizgled paradoks. Međutim, potpuno odsustvo kontradikcije. Beskonačnost je inspiracija, ravnoteža, protok, inteligencija. Ljubav. Povezanost. Uzajamnost. Trajanje. Razvijanje.
Senzualnost, čulnost, meditacija predmeta
Irenee oblici su sami po sebi meditativni i umirujući. Amfore stoje kao ponosne Afrodite, stolovi se nižu poput zen kamenja. Samim gledanjem u njih postajem svesnija svog daha i prostora u kome se nalazim, fascinirana kako je Irena sve to sklopila u nežnu i ženstvenu igru sa prostorom. I sami nazivi stolova su poput nota koje ispisuju melodiju „Paso doble“, „Valcer“, „Tango“, „Moć mandale“, „Opereta ljubavi“, „Opereta čulnosti“, „Opereta liberta“… Sve je umetnost, kako i ona sama poručuje. Način na koji živimo i prepoznajemo umetnost u sebi i izražavamo je kroz govor duše. Uživajte u ovoj prelepoj čulnosti interakcije sa prostorom i Irenee oblicima kojim ih ispunite.
Pročitaj i: Moderni izraz drevnih simbola
Tekst: Jasmina Stojanović / Foto: Privatna arhiva